Thursday, June 5, 2008

sana sini @ summerset, rompin

ini dinamakan cuti-cuti malaysia.. bercuti dalam malaysia.. on 27hb - 29hb Mei yg lalu aku & family ke Rompin, Pahang Darul Makmur.. itupn amik cuti last minute, nasib baik bos kasik, tu pn dia pesan kalau bole balik off ASAP coz mggu tu PK ada macam2 audit.. kesudahannyer seminggu jgk aku cuti!! lama giler.. dlm sayangkan cuti tu aku amik jgk.. dulu aku tak kisah sgt nk cuti bila2 ms pn, tp skg ni kira nk simpan cuti utk anak jek.. nti baby sitter aku bersalin, sah2 aku kene amik cuti jgk sehari dua kan? aku tak kejam sgt la..

cuti-cuti @ rompin ada yg seronok, tak seronok (skit jek), tetapi perjalanan amat meletihkan!! walaupun bkn aku yg bawak keta, jd co-pilot pn letih apa! nasib la arieana tak meragam dlm keta, dia byk tido dari jaga.. elok la tu, kalau tak penat nk melayan dia..

27hb tu kami bertolak pagi dari Saujana Putra terus ke Seremban jumpa ngn mama, abah, taufik, asyraf & tikah.. kami konvoi ke Rompin ikut Kuala Pilah, Bahau, Muazam Shah n terus ke Rompin.. terasa la sgt jauh, kiri kanan hutan, akhirnya petang tu kami sampai ke Summerset Colonial Hotel & Resort!! hotel pn dlm hutan gak.. tp pemandangan sana cantik, kt kawasan pool n pantainyer.. tak sangka lak aku ada laut kt belakang hotel tuh! tp takot nk mandi coz air kt tepi pn nmpak dalam..1st day kt rompin, jalan2 pusing hotel.. sesi perkenalan la kiranya.. ingt nk g spa tp mcm takde masa jek.. sayang nk tggl anak.. gatal kan? mcm la ayah dia takde nk tlg tgkkan! Over nyeh!

aktiviti kt sana, mandi pool, jalan2 kawasan hotel, g endau rompin, mkn seafood, makan, makan, makan, tido, tido, tido.. tu jek..
jejaka-jejaka perasan posing depan entrance endau rompin.. masuk ker? kekekek.. jauh giler tp yg pastinya kelisa aku telah berjaya merentasi jalan2 yg berliku itew!

my sweet little girl yg sangat happy kt sana! dia suka mandi pool.. ni semua agenda ayah dia la, memulanya aku tak berani nk rendam dia dlm tu, takot melalak.. mula2 jek, lama2 dia dh seronok! skg ni mandi kt umah pn kitaorang happykan dia konon2 mandi swimming pool lg la padahal dlm besen jek! heheheheh...

sabtu ni mcm nk jalan2 tp tak tau nk g mana, sapa2 ada suggestion?? kalau tak bosan jek dok umah nti..

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker



3 comments:

Anonymous said...

mandi pun pakai pampers ke arieana?

Emy said...

sapa nie??? nyatakan nama anda?? arieana tak pakai pampers la mandi dlm pool... nasib baik tak terberak!

Anonymous said...

tema percutian "rela dlm paksa" kaedahnya..tp tgk senyum ear to ear..kehkehkeh