Tuesday, December 9, 2008

pagi ni haru biru!!

korang semua dh masuk keje ker?? aku dh start keje arinie.. maklum la org takde cuti!! alkisahnyer... last friday aku balik kg aku kt perak, kg tg belanja, parit.. coz opah aku demam, sajek balik coz tahun ni raya haji harus la di belah sham.. kira aku blik awal la.. tghari ahad tu aku blik la ke kajang.. singgah amik dobi kt seksyen 7 shah alam & terus ke subang parade.. ronda2.. balik SP jap amik bj2 terus ke kajang mlm tuh.. aku tak amik gmbr pn semlm, ms raya.. sbb nyer tak sempat nk pegang camera, arieana payah betul.. nk berkepit jek.. heran gak aku, mlm tu nk tdo pn berkepit gak.. selalunyer ngn ayah dia kalau nk tdo.. raya biasa2 jek.. no story..

cite seronok ialah pagi td aku g keje dari kajang!! mmg penat la mlm td tak tau nape.. harus la aku tdo awal.. sambil2 tu berazam nk bgn awal coz aku membayangkan aku kene travel from kajang to shah alam, seawal pg!! takot lambat g keje.. elehhh sajek jek tunjuk baik, tp masalahnyer aku sorang jek kt off hari ni with my boss.. takkan aku nk lewat kan? takde org nk cover aku nti!!

mlm td arieana susah nk tdo, dok nangis2... aku sorang tdo kan dia, ayah dh give up.. turun bawah tak tau buat apa.. akhirnyer arieana tertdo tak tau pkul berapa & aku pn tdo, bila sham naik bilik kejutkan aku nk gosok bj keje.. arrrggghhh malasnyer.. aku ngntok.. aku sambung tdo.. last2 arieana terjaga kul 2 nk susu, kasik susu, aku terus la bgn n gosok bj... pg td terbangun kul 5.15am bila jam loceng bunyik.. tp aku tido blik coz tau hp aku tu snooze alarm tuh... aku lena balik!

tiba2 dgr lagi bunyi alarm hp aku tuh! aku tgk jam dh kul 6.25am!!! terus aku bgn, mandi & bersiap.. kejut sham n ajak turun bawah.. g ke keta la.. ms turun tu, tggu sham start enjin keta & aku bukak la lampu keta abah (bapa mertua ku, aku pinjam keta dia arini), sham tgk jam keta kul 5.40am! dia tanya aku dh pukul berapa? aku kata dh lambat nie! kul 6.30am kot!! dia pelik, tu tgk jam keta, apsal 5.40am? aku tgk terus aku gelak.. eh silap ker?? tgk jam kt tangan pn kul 5.40am!! laaaa... aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrhhh aku rugi masa tido aku!! aku silap tgk jam!! huhuhu.. patut la sejuk giler air ms mandi td!! bangang!!

terus naik bilik balik & baring sebelah arieana, ms tu dia terjaga n aku kasik susu, terus dia sambung tdo! aku sembang2 la ngn sham atas katil.. but aku terlelap jgk.. nasib baik sham kunci jam kul 6.15am.. aku bgn n terus turun g kt keta.. giler pnya ibu!! awal giler nk g keje.. tau la dr kajang kan??

patut la sham kata nape mama tanya awal nk g keje.. aku tak dgr pn? motif kan aku pekak pagi2.. aku rs aku pn tak sedar diri ms tuh!! hihihihi..

otw g keje, masih gelap lg kt luar.. ngntok sgt sampai aku tersilap jalan masuk ke jln puchong menuju ke tesco tuh!! laaa silap jalan la plakk!! nasib keta tak banyak, aku u turn kt bandar pchg puteri! dh la bawak keta no plat penang, mesti org ingt aku sesat pagi2 buta tuh! huhuhuh...

akhirnya aku selamat sampai off kul 7.30am.. ni tgh ngntok! tggu Helmi, IT man office aku belikan bfast.. aku takleh nk kuar nie.. takde org kt off..

the end.. selesai sudah pagi aku yg huru hara!!!

kt bawah ni gambar2 ms celebrate anniversary abah & mama kt sepang.. apalagi makan seafood la..
ni bergambar ramai dlm bilik kt seri malaysia, sepang.. abah & family jek lepak sana, aku, sham & arieana balik jgk mlm tuh.. coz aku keje esoknyer.. nampak mcm aku giler keje kan?? padahal mmg dh takde cuti...
makanan semuanyer best2.. kenyang bangat!!
arieana bergambar ngn mak tok & acik.. tiba2 jek aku geram kt pipi dia tuh!! mak aku kata pipi dia kalau dr tepi nampak mcm biskut farleys!! mintak 2 kepingleh???
tgk la arieana main ngn Wan dia.. kemain lg.. konon2 la Wan ajak tdo hotei!! heheheh... ayah & ibu ada mcm pengantin baru tak???

ni jek setakat hari nie.. aku dh ler lapar, Helmi dh balik belikan aku bfast...

No comments: