Monday, August 23, 2010

Jalan2 main kat pegon...

sabtu lepas kami jalan2 ke alamanda.. tujuan utama ialah membawa arie main kt pegon (playground) tepi parkson tuh..

sampai kt alamanda dua2 pun well behave.. tp setelah masuk dlm parkson, arie jd tak keruan semua benda dia nak.. maklum la anak raja kan.. ingtkan nk pilih bj raya utk dia, tp selai pn tak dpt.. yg ibu pilih dia taknak, dia nk yg dia pilih jek.. kalau sesuai takpe gak.. pastu dia dok lama giler kt toy r us tuh.. adoiiii.. belikan dia botol baru, tp benda lain yg dia belek.. susah bawak anak raja nie.. akhirnya plan nk beli bj raya tu ditangguh.. tak tau bila nk g jalan2 lagi..

b4 kuar rumah.. adik dan kakak dh siap..

sesi bergambar dulu, ayah pura2 tido.. kekekek..

kakak ala2 gedik skit, tp adik maintain tembom!!!.. ibu dh geget pipi dia byk kali.. gigit manja jek..

adik kene dera ngn ibu b4 keluar.. muka tension jek kan?

dlm kekecohan itu kakak pn nk jgk amik gambar.. marah pn ada coz adik pakai spec glamer dia tuh!

sah tak posa!! selamba jek dia minum kan, ala budak bukan tau pun.. tp cian tul ada budak kt al ikhsan tu tgk arie minum terus dia lembik jek.. mesti budak tu puasa.. jahat tul aku bg arie minum depan budak tuh..

ni kaedahnya dh penat berjalan.. singgah depan primavera..

kagum ngn adik yg tertdo tanpa dipinta.. dh penat la tu tgk org kiri kanan.. tp kan kalau dok dlm stroller dia, mesti dia tak leh tido.. rs nk jek aku jual stroller dia tuh!

mata dh pejam tp tak lena, harus la disumbatkan dgn susu..

proud ayah with his manja sgt baby!! mmg sgt manja2 ngn ayah.. itu tandanya ada peluang besar la kakak nk bermanja2 ngn ibu!!

kami jalan2 ke alamanda tak lama sgt, mula2 tu ingt nk pegi pegon jek tp abis gak duit dekat nk RM100 beli botol air arie, puting botol adleen, body spray ayah & bedak ibu.. skg ni kalau berjalan harus ada duit.. mesti ada jek nk beli..

3 comments:

deidaa said...

dlm RM100 tuh.. ndakkk jugakkkk termasuk brg ko hihi.

yatispeed said...

seratus cam air jer kan emy? ko nak jual stroller cam aku ker? aku jual sebab syira dah tak muat masuk dalam stroller tu..hahaha..mmg terasa satu kerugian bila si kecil tak nak naik stroller yang susah payah kita beli..kan?

Emy said...

yea kawan2 ku, seratus tu sekelip mata jek skg nie.. tak dpt apa pun! speedy, aku rs nk jual tp sayang ooOOo.. aku beli rm1500 tau.. sekali ngn carseat.. aleen tu over skit, kadang2 ok kadang2 tak ok..