Friday, October 8, 2010

ulam pegaga..

sapa makan ulam? ulam pegaga?? sapa nk makan sila petik jek kt meja office aku nie.. errrkk tp kalo dh tanam cantik2 geli nk makan!!

tp aku mmg tak makan ulam pegaga pn, tak gemar la.. ms dlm pantang dulu gagahkan jgk makan ulam pegaga nie.. dh la kene makan ngn akar2nya sekali! tak best langsung..

awal minggu aritu, mak aku ada bagi sepasu pokok pegaga nie, konon2 letak atas meja aku la.. sebagai hiasan.. pokok pegaga mak aku sgt la merimbun di taman astakona dia.. dia kata ada lebeh pasu beli kt ikea (nak jgk sebut!) dia tanam la utk aku skit..

buat penyeri la katanya.. mmg sgt berseri2 bila subur mekar gini kan??


tetapi malangnya, aku ni sgt la pemalas nk jirus air pn susah kt pokok pegaga nie.. last2 hr ni terus layu menyembah meja u!!

terus la masukkan air sebotol dlm pasu nie.. skg ni dh segar balik.. kejap jek dia naik balik... tak tau la sampai bila nk bertahan nie..

selamat bercucuk tanam...

4 comments:

shuweet said...

wat kerabu ngan wat rendang pepaga sangat sodappppp

Emy said...

sedap bagi sesapa yg suka makan la.. aku tak gemar sgt.. rs mcm pahit jek..

deidaa said...

Ooo pegaga ke namanya.
Aku mkn ulam tp xtau nama.
Smlm hotel aku hidang ni.. amik le skit.

Bg aku je la pasu tu kalo mls nak siram :D

Emy said...

wei fida, ko ni pegaga pn tak kenall! tak america la gini!