Tuesday, February 22, 2011

melayan anak dara...

ni ada beberapa diolag bersama arieana semlm.. bila dgr dia ckp sebutir2 mmg kelakar.. sukahati dia jek...

Drama swasta 1 : DINNER

ibu & ayah : (bersembang hal kerja and mengumpat!)
arieana : ibu, ayah jgn cakap masa makan.. makannnnn saje.. tau?
ayah : OK, kakak pun diam jgk..

so terus la terbantut kitaorang nk bersembang.. tp kejap jek, alih2 dia yg pok pek pok balik

Drama swasta 2 : Tgk tv
ada iklan 'BERSAMAMU' kt tv3, tunjuk budak tgh sakit..

arieana : ibu, nape dia?
ibu : dia sakit, kesian kan?
arieana : ibu, kakak demam la.. ibu rasa nie (pegang leher dia)
ibu : eh, mana ada, sejuk jek.. kalau demam badan kakak hot..
arieana : kakak demam, cube ibu rasa tongkok kakak..

terus aku gelak! (tongkok = tengkuk@ leher)

Drama swasta 3 : waktu ibu baca NOVEL (x abis2 aku membaca)

arieana : ibu bace ape? kakak pn nk baca book
ibu : OK
arieana : lion, cat, dog, bla bla bla.. (pastu kacau ibu lagi, usik2 novel aku kan..)
ibu : eeeeiiii tak senang la ibu nk baca!
arieana : kakak baca diam je.. diam tau.. bace sajeeeee..

nak je aku pekup mulut dia!

Drama swasta 4 : kadang tgh berborak

arieana : semlm kakak pegi sini kn?
ibu : yea la, kakak nangis kan?
arieana : mana ada pun (patutnya - mana ada kan?)

penggunaan pun dia melebihi penggunaan kan.. semua nk apa pun..


ini la dia orangnya...

3 comments:

shuweet said...

ala cik kak tu..potpetpotpet..kemain mak nenek ye..terhibur aku

comey_lote said...

hahahahahahahahaha alah dia pot pet pot pet pun ikut sapa pun..ikut mama nya pun lah pun...hihihi

Yezzaaa19 said...

hahahaha..kelakarlah emy...ayat baru tu.."tongkok!"...pecah perut aku baca kat sini..sampai dr. tegur..baca apa yg kelakar tu??...keh3