Monday, January 21, 2008

my weekend

hari-hari yg berlalu tanpa yg tersayang.. nasib dh biasa & nasib baik la baby ada dlm perut.. melayan dia je la dlm perut nie, bergelut2 dlm perut ibu, pantang ibu baring dia akan buat ombak dlm perut! seronok tgk tp takut jgk mcm nk terkeluar pn ada! yang peliknyer, kalu aku mengiring belah kanan baby akan diam jek, kalau mengiring belah kiri mmg dia ligat.. suka dok belah kiri kot anak ibu nie... tp ada aritu nurse bgtau kalau nk tdo elok belah kiri, kalau menegak tu nti kurang oksigen.. lebih kurang mcm tuh la..

last saturday aku jmpa Farah, Linda & Aida.. Tempat berkumpul kt umah Farah ler, dia masak lunch tp aku mkn ngn dia dulu coz tggu perempuan paling lambat kt KL nie, sapa lg Linda la.. konon janji pas zohor tp pas asar dia sampai.. lama giler nk tggu dia, Aida yg balik dari class tu leh smpi dulu.. Linda ni ada masalah bangun tido yg tak dpt dibendung lg kelewatannyer sejak dulu lg! padan muka ko, kene kutuk dlm blog aku, suka hati aku ler kan.. hahahahahahha.. tp meeting berempat tu kejap je la coz Linda lambat kan, aku nk balik lg.. tak berani la balik memalam sgt, lgpun dh janji ngn sham nk balik awal.. awal tak awal la... dlm kul 6 lebih tu aku kuar dr umah Farah.. smpi umah aku dlm maghrib, kira OK la tak gelap lg pn.. lgpun takot nk jalan sorang2 kat jalan kg puchong tuh..

the best part psl meeting kitaorang nie, Linda mengumumkan sesuatuh! Dia nk kawin katanyer!! suka aku dgr.. akhirnya.. mesti meriah la org senawang pasni nk kenduri.. Linda, cecepat skit, kalau bulan 6 pn OK, but inform awal, aku nk tempat baju sedondon satu family termasuk baby aku nti!

semalam lak AHAD... takde buat apa pn kat umah, tp ptg tu kuar ngn mak & abah g mydin usj.. jalan2 tgk barang & beli barang skit.. mak cari minyak2 urut aku ms berpantang nti.. yg pastinyer mmg aku tak tau pn kewujudan semua minyak2 tuh.. nasib ada mak... beli minyak urut afiat (betul kot spelling), minyak yuyi cap limau utk baby, feminine wash, dettol, bedak lulur satu badan tuh.. apa ntah lg.. semua tu dh ada, dh simpan dlm satu beg nk bawak balik kg jek nti.. aku berpantang kt kg nti.. tp tak dpt bayangkan mcm mn la keadaan masa tu, kene lalui dulu, tanya org pn, lain org lain pengalamannyer.. tak semestinyer sama.. ada yg senang ada yg susah... semoga aku nti senang nk harungi semua tu ngn baby...


Lilypie Expecting a baby Ticker


DaisypathNext Anniversary Ticker

2 comments:

Anonymous said...

hei ibu mengandung..elokla ko ada bedak sejuk..cam aku dulu masa berurut lepas pantang..mak bidan tu mintak bedak sejuk..lumur satu badan uols..takut aku. tapi bidan kan? macam2 la cara dia. cuma aku takla berpantang mana. ala kadar jer..well..i kan western sikit.hehehe..

Emy said...

takpe, bedak sejuk takde masalah! opah aku buat sendiri bedak tuh.. lain2 takde la kot, aku berurut je la, no jamu2 itew dong.. jaga makan minum je la.. harap OK.. aku pn nk gak western mcm ko! hhahah...