Tuesday, July 29, 2008

cuti cuti makan durian...

i love durian so much...

rasa2nyer musim durian ni, dh berapa kali sham belikan durian.. ni kira balas dendam ms aku pregnant takleh mkn durian la.. mak tak bagi, maybe takot panas kot.. kali ni makan la puas2.. last saturday aku balik kg coz ada kenduri tok cik arieana.. mmm... rupa2nyer kt kg pn byk buah durian, opah tak bagitau pun... hish kalau tau agaknyer lg aku tak sabar2 nk balik kg.. ada durian jenis jantung (rasanyer).. mmg sedap sgt.. lemak berkrim, manis,... mmmm lazat, tambah pulak makan ngn pulut.. lupa anak tgh tido dlm buai!!.. ibu & ayah dok pulun durian tak abis2... buah lain pn banyak jgk, rambutan, manggis, langsat,.. pokok rambutan opah semuanyer dh berbuah.. maybe next week balik kg lagi coz yalang ada buat kenduri doa selamat skit.. insyallah balik coz kenduri2 kt umah aku selalu yalang datang, walaupun balik hari dr ipoh..

raja segala buah... menyelerakan.. tp aku beringat jgk nk makan coz aku still BF...

ayah dh makan byk sgt.. mmmmm... asal dpt buah baru jek terus kopek.. hrp2 nxt week ada lagi kan, bole la kita makan lagi...

pas kenduri tok cik, terus lepak makan durian... padahal b4 balik dr kenduri dh makan kt umah opah awe kt chopin.. balik umah makan lagi.. semuanya kerana durian..

to speed, aku tau ko tak suka durian kan?? cuba2 la.. mana tau... hehehehhe...

me & arieana
(org dok sibok nk menikah, kami bergambar, dh la dok kt
belakang tok kadi... dgn arieana mulut bising...)

arieana & ayah, tggu nk makan nasi minyak jekk.. aku pnt ak sabar ms tuh.. mcm menarik.. tp bila dh makan, huhhhh... tak OK.. coz nasi tak masak sgt.. lauk2 jek OK...

ni dia budak darjah satu...

dlm hidup arieana ada 4 org jek yg penting... dlm erti kata harus ada dlm rumah.. ibu, ayah, opah & atok.. dia kalau dpt kt atok dia, harus la mengekek ketawa.. mcm suka sgt.. ngn atok jgk la dia akan berenti nangis, akan main apa saje.. takkan kene marah..

sekarang ni, arieana suka sgt tarik lapik meja makan, mmmm selalu la kene marah ngn opah (bukan marah teruk),.. marah2 manja.. tp kalau ngn atok, dia akan tarik lapik meja tuh, atok biarkan jek.. lagi la dia suka.. sesekali dia tgk ayah.. takot kene marah.. kalau tgk ibu lain mcm laks, nk berkepit jek.. tak larat la mcm nie..

ni ada gmbr arieana demam last friday, cukup 5 bulan dia demam... beralih bulan mak kata... tp nasib baik kejap jek... ayah & ibu pn MC on that day...

muka muram jek bila demam, tp perangai ms demam ibu suka sgt... coz jadi baik, nk tido pn senang.. jgn la demam selalu syg.. ibu risau...

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

1 comment:

Y@ZeD@ said...

aku pn giler durian skg nihh.. almaklumla nti kt dublin takdpt mkn dah..... hahaha...

blk umah mak mentua aku, sebakul besar dia sediakan utk kitaorg..
tp, tak sempat nk snap gmbr...