Thursday, September 4, 2008

3 RAMADHAN 1429

yeahhh... semlm kan aku g tesco beli karipap segera & samosa itew.. sedap jgk samosanyer.. karipap pn ok tp ada sayur malas (mix veggie).. sham tak suka kalau masak letak sayur malas tuh.. aku pn tak suka jgk.. tp still bole telan.. blik semlm, aku mandi & tolong mak kt dapur, tolong skit2 jek coz mak dh masak awal.. arieana pn tolong menyibuk ngn walker dia, satu umah dia jelajah..time nk berbuka, sham tidokan dia, tp kejap jek.. elok jer tgh berhidang dia bangun.. nasib dia OK, masukkan je dlm walker, suka hati la nk g mana.. tp tgk2 jgk.. kesudahannyer rumah bersepah, abis table runner opahnyer kene tarik, biskut bersepah2.. tisu packet dia main.. notti anak ibu.. ni menu berbuka semlm..
mlm tu sham g tarawikh ngn abah.. lain2 motor la.. aku try tidokan arieana tp dia taknak tdo.. nk main jek.. baring sendiri taknak.. harus kene pegang sajork.. aku yg kekenyangan bagai ular itew sgt la keletihan.. nak tak nak layan jgk la dia.. smpi la ayah dia balik & ajak ayah tdo jgk.. nk tgk tv pn takleh.. arieana ni kalau dh malam, mesti nk memerap ngn ibu & ayah.. baring ngn dia, peluk2 baru la dia bole tido.. so masa ibu & ayah mmg lebih banyak di atas katil.. opsss.. bersama arieana...gambar 1st tu arieana baru tdo.. baru nk lena la tuh.. ibu snap snap gambar dia.. siap ngn flash lagik! heheheh.. lega dia dh tdo.. ibu & ayah pn tertido gak.. keletihan, kekenyangan...

gambar yg no 2 tu pulak, pagi td masa sahur.. kene tggl sorang2 kt atas.. takot gak dia terjaga, beringat2 jgk masa bersahur tuh.. tp bila tgk aksi dia tdo suka sangat.. macam2 aksi, kalau mengeliat tu kadang2 terkentut.. hehehehhhe.. anak ibu yg memey...

4 comments:

yatispeed said...

waaahh nookkss..kecurnya mak tengok telur masin n ayam percik ko..dah nyanyi lagu rap dah perut aku nih...pagi2 tadi liat nak bangun sahur..nilah padahnya..
lenanya arie2 tido..puas tuh tido ngan bear dia.

Y@ZeD@ said...

aku mencikkkk arr korg nihh.. aku tunjuk gmbr makanan yg simple ajork tp korg nihh sekali letakkkk
pergghh, mmg aku surrender terliur okey... br lps bersahur pn leh terliur tgk...

telur masin ngn ayam percik tuhh mmg feberet aku tuhh!! mencik mencik mencik tau........

mie, tingat mi grg mak ko bila nmpk kuetio tuhh cam sedappppp jer..
hikssss...

kemslm mak ko ekk....

lempang skit arieana time tdo geliat agkt tgn tuhh leh tak?? heheheh

Emy said...

speedy... telur masin mmg all time fav tau!!

mc da, ya ampunnn.. (ceh dh byk mintak ampun nie!) kekekeke... takpe mc da, nti ko masak ala2 western tunjuk la kt kitaraong.. leh aku suruh sham masakkan utk aku gak.. hehehhe... tul mc da, aku rs mee grg ms ko dtg aritu mmg sedap.. tak sesedap selalu, maybe sebab ko dtg tu.. terus mee jadik sedap..
ko mmg takde keje nk melempang arieana kan?

Anonymous said...

org tak puasa pun berbuka dgn org puasa ke?..hehe..
siap bgn sahur tu yg tak tahan...kuang..kuang..kuang