Thursday, May 21, 2009

Jeli Kelapa mmg sedap!!

wajah girang ketika makan jeli kelapa yg sedap.. rasanya yg paling sedap aku pernah makan masa beli kt area parking kereta depan Zoo Taiping.. wpn pada mulanya aku tak berapa suka sgt ngn pakcik jual tu coz dia mcm memaksa aku beli, beria2 kata sedap (wpn sedap!). yea la kan, sabar la, mmg nk beli, biasa la pompuan harus la belek2 dulu bekas tu, pegang2, pilih2, padahal semua tu sama jek.. tp TQ la pakcik, tak rugi pakcik ala2 mcm paksa (pd pendapat aku la), kalau tak, tak dpt la aku merasa Jeli Kelapa yg sedap.. kt area umah aku pn ada jual, biasa jek, keras skit.. hr ni pn beli gak, tp belum rs lagi.. mcm mn nk buat Jeli Kelapa ni ek?? ada sapa2 tau?? mcm femes sgt la Jeli Kelapa skg nie..

sebenarnya kan, hari ni aku rs sgt lemah & tak bermaya.. rs nk demam pn ada.. sejuk2 je kaki, nk pakai stokin jek.. dh lama tak demam nie.. sakit perut la, rs nk muntah la (eeeii part paling tak suka!), jam baru kul 3ptg, tak sabarnya nk balik.. kan best balik umah jek leh baring n tdo terus.. ni tak harus la balik terus singsing lengan baju settlekan macam2.. itu la hakikatnya bila dh ada anak & suami!! apa daa aku mengarut nie..

thx kerana sudi melayan hangin aku nie.. TQ


9 comments:

gee ryder said...

jeli kelapa tu camne?
aku xpnh mkn pun....muka ko mcm tekojut jer apehal hehehe

besela tu amy, nak ronggeng² mcm dlu mmg nan ado la skg ni...ronggeng kt tepi sink blela muahahah

IxoR@ said...

syookk sgt ke emy sampai bulat mata ?

kt kuala selangor byk jeli ni....

:D

Y@ZeD@ said...

biasala emy, kalau pregnant anak kedua punye simptom..

sabar ek.....!!

:)

RizQin said...

aku ada resepinya..nak ke?

senang giler nak buatnya..malas ngan rajin jek..

pn_fateen07 said...

dulu seingat mek.. anne suka beli jeli kelapa ni tuk mak dia.. tul tak anne.. ko pandai jek buat kuih2 yang lembik2 nih kan...hehehe.. teringin nak rasa dadih ko.. kikikikikikikki...

Emy said...

gee > kemain byk skg ni jual jeli kelapa nie, baik ko cari try makan.. nti kt brisbane takde!

nana > sedap sgt la tu sampai terbuntang biji mata! skg ni byk jual kan? aku kan dok jenjarom kita dkt la ngn kuala selangor tuh! tp yg kt zoo taiping tu mmg sedap!

mc da > haiyoohh ko ni umpama doktor peribadi aku la.. tp dh g klinik td, just demam biasa jek, tak koser nk carik pregnancy test kit!

anne > ko selalu ada resepi kan? tp rajin ke nyah?? buat entry kt blog la.. eh resepi ayamm goreng KFC pn ko ada kan? letak sekali..

fatin > tgh2 pregnant tu mesti teringt kt dadih anne kan? anne mmg suka yg lembek2 nie.. hehhehe... cth anak hayyam dia! haiyooh mati la mak!!

Emy said...

gee > kemain byk skg ni jual jeli kelapa nie, baik ko cari try makan.. nti kt brisbane takde!

nana > sedap sgt la tu sampai terbuntang biji mata! skg ni byk jual kan? aku kan dok jenjarom kita dkt la ngn kuala selangor tuh! tp yg kt zoo taiping tu mmg sedap!

mc da > haiyoohh ko ni umpama doktor peribadi aku la.. tp dh g klinik td, just demam biasa jek, tak koser nk carik pregnancy test kit!

anne > ko selalu ada resepi kan? tp rajin ke nyah?? buat entry kt blog la.. eh resepi ayamm goreng KFC pn ko ada kan? letak sekali..

fatin > tgh2 pregnant tu mesti teringt kt dadih anne kan? anne mmg suka yg lembek2 nie.. hehhehe... cth anak hayyam dia! haiyooh mati la mak!!

farhana said...

my mother in law pandai buat..tapi saya x suke mkn..heheheh

RizQin said...

apa nak buat..yg lembik2 suka kat mak..hahaha!!

betul la tu fatin..mak aku ske mkn jeli kelapa nih..tu psl aku belajar buat..ko teringin nk mkn dadih ke?..alahai mak labu nih..

betul tu emy..baik ko check..kot2 terjangkit fatin..hehehe