Tuesday, May 12, 2009

Kursus lagi...

kene buli

semlm aku telah hadiri Kursus Asas Pengendalian Majlis rasmi dan Tatacara Diri & Etika Sosial.. sgt panjang tajuknya tp rs kejap jek kursus tu.. seronok pn ada.. byk yg aku belajar semlm, antaranya Amalan Protokol di Istana (gossip2 pn dpt ni!), ni semua termasuk la adab sembah hormat, adab dlm majlis makan, adat bertutur dan adab tertib mengiring.. kot2 la nti kene panggil mengadap ke Istana, harus la mak dh tau protokol2nya!!

Di peringkat pengurusan jgk ada, kiranya protokol utk mengendalikan sesuatu majlis, susunan tempat duduk, meja pendaftaran, meja pendaftaran media, pengacara majlis, teks ucapan, kod pakaian dll.

dalam topik Etika Sosial pula banyak menekankan kepentingan tatahias seseorang dlm membentuk imej organisasi dan juga imej peribadi kita.

yg bestnyer siap ada praktikal lg, cara2 yg betul utk menyembah Sultan @ Seri Paduka Baginda Yang di Pertuan Agong. yg berlakon jadi sultan pn kelakar, yang aku dtg menyembah pn rs nk gelak jek..

setakat ni aku dh hadiri kursus sebyk 36 jam, dlm setahun kene cukupkan 54 ke 56 jam hadir kursus.. cyaiyok2 utk aku!!

jamu mata dgn grilled lamb.. projek Mother's Day last week...

10 comments:

yatispeed said...

ada tak kawan ko yang bernama yatispeed pergi sekali kursus protokol tuh? sebab dia tak datang office la budak tu..dia gi kursus protokol gak..ko ada perasan dia tak kat situ? kot2 dia mengulor balik rumah ker..ahaksss!

Emy said...

aku rasa ada, yg kene menyembah Sultan jgk tuh! last person! nasib kurang baik!!

IxoR@ said...

grilled lamb tu pasti sedap...

makan cicah ngan apa ya emy ?

yatispeed said...

sultan karim bini dua..wakakakakak!!! geli edennn!!
wei..gedik la aku dengar lagu jaiho kat blog ko nih..terangkat2 bahu aku..berangan pussycat dolls kejap..

Emy said...

kan best dpt amik video ms menyembah tuh! harus la gelak2 blik nti, YM tengku tu dok gelak2 tak abis2..

ratna said...

kursus ni la yg aku teringin sgt nak pi. diaorang kata kursus ni best.

Emy said...

mmg best, apply la join kursus mcm nie.. siap ada praktikal lg..

deidaa said...

Ko gi kursus ni katne?
Sama mcm keja gomen gak ke?
1thn kena gi 7ari.
Aku 1hari pon xpegi lg thn ni wekekeke.

Jom gi kursus sama weh :p

Emy said...

kitaorg ni byk kursus dalaman sajork, apa yg ada kt luar tuh, semua ada kt dlm nie.. tak payah susah2 cari kursus kt luar, ko tak caya ko keje la kt uitm nie. hehehe

deidaa said...

Huhu semua kursus kat itm la ek?
Mcm kat intan aa... sape2 keje intan untung aa kursus dlm tu je kekeke.

Opeh aku bnyak gak kursus tp semua buat kat opeh.
Aku nak kursus kat luar huhu.