Wednesday, June 10, 2009

gotong royong

hari ni gotong royong office ku.. kene buat 5S jgk.. kene tanam pokok jgk.. tanam pokok tu salah satu aktiviti 5S nie, aku & nora (my officemate) kongsi tanam pokok limau nipis!! tp semuanya masih anak pokok, harus la tak kenal mana satu! hehehhe..

bergambar pagi td sebelum breakfast! dh lapar sgt.. siap tggu jek kt pantry! keje takde la berat sgt.. nk makan je lebih! yg kecik molek tu la nora, rakan kongsi dlm penanaman pokok limau nipis.. tp aku geram kt pokok cili nie, kecik jek tp dh berbunga... n ada jgk yg dh ada cilinya.. leh petik makan ngn nasi nti!! ni la projek terbaru office kami...

kt rumah aku pn ada tanam pokok cili tp hasilnya kurang memberangsangkan.. siap tanam kailan lg.. harus la 2 3 helai jek daunnya...

tp ini bukan projek, tp lakonan semula... aksi lakonan semula nie berjaya dirakamkan!! semlm waktu solat maghrib, mcm biasa dia akan ikut ayah dia solat jgk.. tetiba ibu rs nk rakam semua tu, nasib baik dpt kerjasama daripada pelakon cilik nie..

senang jek nk suruh dia buat balik..

ibu : arie! ayah belum abis semayang lg.. buat lagi..

arie : (diam jek sambil menurut perintah)

ibu : semayang.. semayang cepat..

arie : (diam lg tanpa berkata apa2, cuma mendengar arahan)

tp harap maaf la, kiblat dia bertukar2.. suka2 dia jek.. kejap ke depan kejap ke belakang!! lg satu maaf la pelakonnya seksi skit..

11 comments:

ratna said...

salah mazhab tu.. mana leh semayang pakai skirt.. hik hik..

gee ryder said...

comelnye arie dh pndai smyang hehe..
aqeel kalo aku smyg dia duduk terus kt tmpt sujud..adoiiii

IxoR@ said...

hahahahhaha....

ngikut ajo!

yatispeed said...

kalau aku semayang..anak aku dah atas belakang aku..camana aku nak bangun? kadang2 terlentang bulat atas sejadah tu.camna aku nak sujud?adoi..
atleast arie nak jugak sejadah kecik dia, tak kacau ayah dia, kan? bravo arie!

Emy said...

budak2 kecik mmg mcm nie, cepat pandai meniru aksi org dewasa.. so jgn la berkelakuan tak senonoh.. nti diikutnya!

Yezzaaa19 said...

..hahahaha...gelak besar aku!...lucu!..

RizQin said...

ibu dia tak solat sekali ke?*larikk

Y@ZeD@ said...

anak aku kalu aku semayang...... erkkk, sila sambung sendiri la ekk ayat di atas!!

Emy said...

KD > aku lg gelak tgk gelagat dia..

Rizqin > maknya coti ms pengambaran dijalankan!

mc da > perlu ke aku sambungkan ayat ko tuh?

siti said...

wahhhh...comelnyeee..ada ciri2 anak solehah ny...he3...

Emy said...

comel + sebok nie siti