Thursday, July 15, 2010

peneman di kala menggosok!

yea menggosok! bukan gosok2 badan tapi menggosok baju...

aku ni ada malas skit bab2 gosok baju nie, nak tak nak harus la buat gak, sapa lagi nk diharapkan dlm rumah tu kan? takkan nk suruh arie kot.. nk gosok baju tiap2 hujung minggu tu jgn harap ler kan, coz hjg mggu takde kat rumah, harus ler aku menggosok setiap malam.. nasib la cikgu tu kadang2 pakai bj PJ, senang skit..

tp bila tiba masa menggosok ini, aku ada yg setia menemani.. jeng jeng jeng..

ini dia peneman setia itu... dia akan main atas katil, kadang2 baca buku dia, main ngn apa2 toys, n kali ni dia main laptop dia.. laptop kesayangan ni, papa beli.. papa ni adik ipar aku..

laptop ni ada nyanyi2 123.. ABC.. sebut perkataan ikut ABC tu.. ada versi english n versi cina.. maklum la barang buatan cina la katakan!

so dia akan menyanyi sorang2, tepuk tangan sorang2.. aku akan buat dek jek coz kalau dilayan nti terpaksa la nyanyi sama2 kan.. then sapa nk gosok bj aku?

dan ada ketikanya dia akan menjadi lasak seperti ini.. ini kategori bos2 la.. kaki terus atas meja katanya... mcm senang hati jek kan?

arie akan terus main sehingga la aku siap menggosok baju.. bila dh siap tu kan, dia akan tanya.. "ibu, dah?".. kalau aku ckp belum dia sambung main lagi.. kalau aku cakap dah, dia pn tutup la laptop & keluar bilik..

VOLEY?

6 comments:

Yezzaaa19 said...

Waaa siap angkat kaki sebelah yg tak tahan tuuuu..hahahahaha...

Emy said...

kelakarkan KD.. aku tgk jek tersenyum.. budak2 pnya peel..

yatispeed said...

bagusnya la dia tak merengek ngan ko bila ko gosok baju...tapi anak aku tu punyalah merengek kalau aku menggosok tudung..aku rasa lepas ni bila ada budak kerja kat rumah ko nanti, sure ko lupa mana nak on plag sterika..hahaha..

Emy said...

apa gak syira nk merengek2 tuh?? aku nasib la OK jek.. wei, budak tu tak jadi nk dtg umah la, dia malu la laks, pastu takot nk dok KL nie..lantak la, aleen aku antr umah mak aku dulu..

deidaa said...

Aku xsuke jugekkkkk iron baju, dats y aku iron utk seminggu / 2mggu terus huhu.

Gambo ke-2 tuh.. apesal muka arie camtuh? Huhuh.

Emy said...

tak tau la dedex, kalau suruh senyum gitu lak jadiknya..