Wednesday, August 5, 2009

tetamu malam....

salam semua,

iskhhhh tajuk entry mcm seram tak?? aku yg tgh menulis td pn membayangkan benda lain.. selisih okey!! aku tak nak jmpa sapa2 malam2.. kecuali keluargaku sahaja.. hehehhe...

alkisahnya, sejak semlm mmg rs tak sedap badan pun, balik keje tu dh kira OK, pas rehat2 petang, baring2.. pastu dh kul 8 dinner (lauk semlm).. kemas beg sekolah arie, terus la nk tdokan arie, kira kami masuk bilik dulu la nk tdo, tp biasa la kalau dh nk tdokan anak, ibunya pn harus la hanyut sekali kan? kadang2 ibu dia dulu yg ketidoran, anak dok main2 lagi, dok kiss2 ibu dia.. hehehehe... tu yg ayah bising tuh.. apa nk buat ayah, ibu penat kt off tau, penat hapdate blog! hahahahhha...

mlm td dlm kul 9 dh nk tdo, dan kami dh sememangnya lena sgt dh, ada mimpi tp tak tau mimpi apa, dh lupa... tiba2 jek terkejut disebabkan ayah arieana masuk bilik mcm perompak! bukak pintu ngn kasarnya, pastu baling bantal dia kt tilam, pegi kt tingkap, selak langsir, dok intai2, pastu amik camera dia, dok amik gambar laks.. aku yg dh sedia terkejut tuh, dlm pada masa yg sama tuh, dok tanya gak kenapa kenapa kenapa.. tapi dia tak jawab2.. sakit tul hati aku! dh la mcm ada perompak nk masuk umah, dia lak tak jawab bila ditanya.. dh pas amik gambar tu kan, dia tunjuk kt aku gambar kata ada ULAR kt luar.. hek elehhhh.. kot inyer pn ada ULAR ckp la ngn aku, ni dia leh jadi photographer kosmo laks kt situ.. nasib baik la anak aku tak terjaga..

sham cerita, dia tgh tgk tv sorang, siap bukak lg sliding door, konon nk udara nyaman di waktu mlm la, bila dia tgk luar, ada pulak ULAR merayap kt luar, terus la dia ttp sliding door, n merempuh bilik seperti yg aku ceritakan di atas..

ni hah, anak luar katanya, apsal la ko dtg kt umah aku, g la tempat lain.. takot la, buatnyer arieana nampak pastu nk pegang, budak tu bukan bole dibawak berunding, nti dia ingt toys dia.. sham ckp kalau ada Ular masuk rumah, jgn bunuh dlm rumah, bawak keluar dulu pastu baru bunuh, takot la ular tu jelmaan kan, dh la pulaks jelmaan tu masuk umah kita.. ntah, aku tak pernah dgr cerita mcm tuh..

dan kesudahan daripada kes pintu kene rempuh mlm tu kan, pg tadi bangun tdo, nk kuar bilik terus la tombol pintu tu mcm rosak, maknanya kalau pintu tu tertutup tak bole bukak la dari luar, mmg sgt bahaya coz arieana suka main2 ttp pintu kalau pintu dibiarkan terbukak.. SO NK SALAHKAN PEROMPAK MLM TD TAK???

terus la aku amik kunci pintu tu n letak kan tombol sentiasa mulai hari ini...

p/s : pagi td nk kuar g keje, ms nk ttp pintu pagar kan, aku terjumpa cicak yg dh mati kene hurung ngn semut! eewwwww sgt menggelikan, wpn dh mati aku ttp geli n tak sanggup nk langkah, harus la aku buat pusingan U sekangkang kera kt situ, tp bila tgk arie dgn selambanya memijak cicak itu, terus aku lg eewwwwwwwww mengenangkan betapa kejamnya anak aku, ala dia pijak pn dia tak sedar, tp aku ttp geli!!!!!! ADAKAH CICAK TU MATI KERANA DIPATOK ULAR MLM TD?

8 comments:

ratna said...

emy.. baik ko tabur belerang sekeliling rumah memandangkan dah ternampak cik U tu kat umah. kalau tabur tu cik U tak leh nak masuk. dia allergic dgn benda tu.

Emy said...

betul tu ratna, semlm ada gak ckp ngn sham, tabur 'habuk apa ntah', aku pn tak tau.. so ko dh bagitau belerang ni kira ok la,.. coz rumah sebelah tu takde org, dh hutan dh umah tuh..

pn_fateen07 said...

tak bunuh ke Cik U tuh...??

Emy said...

nk bunuh mcm mn? kami kt dlm umah.. kuar umah jek nti dia larik..

IxoR@ said...

emy....

betul..baikmu letak belerang ke apa tah...

tak mustahil dia boleh blogwalking umah ko lagi tau...

hati-hati...

Emy said...

nana > mmg dh beli belerang pn, tp tak letak lg, sham ckp kalau tanah basah jgn letak lg, semlm kan hujan.. amboi cik U pn nk blogwalking umah mak ker??

aiDieNa said...

ewwww... ulau melingkau atas pagau!! Umah ko dkt ngan umah Speed eak?? Hati²... kadang² ular betol.. kengkadang jelmaan jin... jgn bunuh kalau dia tak kacau ko.. sbb binatang cam ular nie binatang yang berdendam.. kalau anak dia mati..sok² segala makpak tok nenek p cari...

yatispeed said...

haiyooo..geli dan serammm...ko tabur belerang dah? bahaya nyer...kalau laki aku, mau dia panggil pest control skali suruh spray keliling rumah..so kalau U tu terlalu kat racun tu..confirm keras..doa byk2 lindung rumah, emy..seram la..