Thursday, September 17, 2009

buat julung kali entry berbuka puasa....

Salam semua, tiba2 mood nk hapdate pn datang.. tak bole nk dihalang lg... hehehhe.. teruk sgt kan? org lain hapdate hari2 pn tak heran... memandangkan bulan puasa kali ni bagi aku sgt la suramnya kerana aku tak berapa sihat sgt... sebulan ni mmg aku tak pernah menjenguk dapurku itew, harus la sham sajek yg masak... takpun kitaorg makan luar or tapau dr pasar ramadan.. dan pernah sekali jek berbuka kt kedai tomyam & beberapa kali kt umah mak aku & weekend jek balik kajang.. hehehehhe... ni antara gambar2 ms kami berbuka di luar pulaks...

maaf yea, gambar makanan mmg takde coz semua sibok makan.. tp kalau aku tunjuk apa yg aku makan pn korang tak selera sbbnya aku pn tak berapa sgt makan..

ni ms berbuka kt Citrus Hotel, KL.. ms ni arieana mkn byk sgt, kuehtiow sup tu siap bertambah2.. dia kalau sup mmg laju skit.. senang ibu nk masak nti...

majlis berbuka ni pulaks adalah utk geng2 sekolah ayah arieana, ni kira kawan2 dia zaman sekolah dulu la, budak2 MBS... gambar mmg byk tp aku tayang skit jek...

masa ni dh mula meragam coz dh mengantuk, yea la kaum2 lelaki ni kalau dh menyembang mmg lama.. mak budak ngn anak budak dh penat menunggu...

dh merengek tu sajek jek aku kasik kt ayah nie... hehehhe... jahat tak?

ni pulaks gambar semlm, ms tgh bersiap2 nk g berbuka kt PICC... aku tgh menggosok baju betul2 kt depan dia, alih2 bila pandang dia dh duduk style gitew kt push toy dia? ada ka patut?? ntah mcm mn dia naik agaknya..

kami tiba di PICC... dari kejauhan dh terbau2 makanan yg membuatkan tekak aku loya dan n terkeluar segala isi perut.. petang ialah masa dimana aku mmg akan buat hal tetapi harus la aku menahan jek kan..
ni jemaah yg ada.. makanan kt PICC mmg byk sgt2.. stall pn byk.. makan pn sedap, murah jek RM35 rasanya.. elok tgh makan lalu lak kambing golek sekor kt depan mata! haiiyoooh baru jek time berbuka dh tambah lg sekor kambing??

tp yg tak bestnyer aku hanya makan, roti canai, murtabak, mee goreng, air bandung bergelas2.. itu saja... tak best kan???

selebihnya aku dok peratikan budak ni dok pusing2 keliling meja.. berjalan mcm tak takot apa..

dan semlm pn rs terus dpt kawan baru.. tp arieana mcm taknak kawan jek, dia biasa la kalau budak sebaya dia mmg tak berapa layan sgt, nk main ngn budak dh besar jek... tau la perut besar!

selitkan skit gambar mommy and amanda damia...

time ni pn dh meragam jgk..

majlis berbuka puasa kali ni ditaja oleh taufik @ lang... mama ngn abah takde coz pas berbuka jek diaorg g terawikh kt masjid sultan mizan @ masjid kristal.. so anak2 yg teruskan perjuangan kt PICC tuh..

last sekali gambar kami sekeluarga di kawasan masjid sultan mizan @ masjid kristal... sementara tggu wan & mak tok abis terawikh...

the end...

4 comments:

dalia said...

emy..ko jln2 x pakai mask ek?..Ko kan high risk!..

Emy said...

tak pakai pn KD.. kt off pn skg dh tak pakai, dh mcm slow jek wabak nie.. dh lemas la, dh la loya, lemas lak tuh...

yatispeed said...

comelnya arieana rambutnya udah panjang dong...wei emy..berseri2 la ko mengandung ni..suka aku tengok. dalam mabuk2 tu leh la lagi maintain senyum. comel la arieana..nanti main ngan syira ok?

Emy said...

berseri2?? i mmg canteq! heheheh.. thx speed.. nti anak2 kedah ni bole main kt kedah k!