Monday, July 5, 2010

adleen dibuli...

kejadian jumaat lepas..

aku cukup risau kalau adleen ditinggalkan sorang2 dgn kakaknya.. takot kakak dukung adik dia mcm pernah berlaku ms aku berpantang dulu... sereeeemmm tgk...

alkisahnya, jumaat lepas, setibanya di rumah, aku basuh la cawan2 n pinggan2 yg berselerak dlm sinki.. dlm ms yg sama dok jerit2 terlolong gak la nama arieana takot2 dia mengulit adik dia jek, aku tgk ok la, dia ke sana sini.. mcm buat donno jek ngn adik..

tapi bila aku g depan tgk2 adik dh ada hiasan lak kt kepala... see... rasanyer takde la lebih 5 minit aku tinggalkan adleen...

cian adik kene buli.. diam jek..

ada ke patut dia pakaikan cekak rambut tu kat adleen?? yg adik pn diam jek, tak nangis.. sama mcm kene dukung ngn kakak dulu..

pastu buat aksi tersengih2 tu, mcm tak bersalah.. tp aku takde la marah arie, gelak kuat lg ada.. mcm kelakar la plaks.. ada buat adik mcm tuh.. kalau jadi mcm ni, aku kene la terangkan kt dia yg adik tu masih kecil, jgn buat mcm nie.. cian adik... dia masih kecil..

7 comments:

eRa said...

kakak nk bagi adik nampak cantik mcm kakak jugak!!!

ratna said...

aiyo.. arieana.. cepat jer tangan awak yer.. hik hik..

aiDieNa said...

Dia tak sabar nak main ngan adik tu.. adik dok baring jer.. mmg sangat bahaya tinggalkan baby dgn budak tak cukup akal lagi.. anak aku pon dah baper kali kena angkat ngan kakak dia.. lagi satu.. Alyaa dulu suka gigit Aisha.. perhatikan selalu... jangan lepa..

Emy said...

t era, canteq ke kakak? comot ada la..

t ratna, tangan dia mmg laju, aku takot dia libas ada dia jek.. coz kalau ngn aku tangan dia mmg naik jek, tak bole tegur skit..

t ina, kak pah, aku setuju ngn ko, arie mmg suka gomol2 adik dia, cium2, takot tul dia gigit pipi adik, coz geram sgt kan..

yatispeed said...

comel jer adik yang takde rambut tu pakai hairband..hahaha...arieana..arieana.! macam2 karenah arie ngan adik yer...baby alive dia, kan? hehe..

gee ryder said...

kalo ko tglkan sejam mau dia mekap2 adik dia ngn bedak haha..

woi awat tembam nau pipi adleen ni.rasa nk gigit pulak

deidaa said...

Awat la arie buat muka camtuh?
Lawaks gile :P