Tuesday, August 10, 2010

adleena @ 4 months

Aleen skg dh BIG BABY..

saya dh 4 bulan tau ibu..

kakak kata 'adik jmpa doter (doktor) cocok ontot.. adik cakit ontot..' hah mcm tu la kakak kata.. coz semlm aleen mmg kene cocok pn utk 4 months baby.. pegi klinik waktu petang, pn ramai org.. cian tgk budak2 n baby yg batuk sampai muntah2.. nasib aleen sampai skg masih sihat lagi.. harap2 takde la demam2 n batuk2..

hari ni cerita psl pencapaian aleen selama 4 bulan nie, pencapaian dan tahap vokal ketika menangis tu jgn cerita la yea.. masih lagi di takuk lama iaitu antara yang terkuat di Bandar Saujana Putra.. takde sapa leh lawan, rasa2 ada tak baby yg sebulan jek dok nursery pastu cancel? ada tak?? ada.. Aleen la...

pencapaian yg dh lama dipegang sejak dlm pantang lagi ialah membalas senyuman.. senyuman aleen sgt la lebar, kadang2 diselang selikan dgn kicauan2 manja dia.. mcm nk bersembang, so layanzz je la.. tp kicauan aleen akan menjadi sangat galak kalau dia diagah oleh ayahnya atau atoknya.. kalau ibu agah dia, alamat kicauan itu akan bertukar dengan rengekan manja ala2 minta di dukung.. voley?

tp kalau kakak dtg sebok mengagah, kicauan takde hanya la muka yg risau jek timbul.. heheheh.. dia kalau kakak dtg dekat jek, mesti buat muka takot.. mcm sesuatuh jek.. risau kakak buli kot..

melihatkan kegebuan pehanya itu, agak2 berapa kg skg nie? jawapannya ialah 7.6kg setakat semlm yea puan-puan.. sgt cergas baby nie, kakak dulu pn rasanya takde la sampai 7kg semasa berumur 4bulan.. tp kan aleen ni tak berak byk tau, dia akan berak 2 hari sekali.. tu pn skit2 jek, bila check OK.. ada baby mcm tu ker? ke minum susu zat2 tu yg menaikkan badan dia? tak jadi sisa kumbahan??

dan di usia 4 bulan nie, aleen masih tak mampu utk mengiring atau meniarap.. mungkin kerana kegebuan pehanya itu.. tp ibu menggatal menolong dia, meniarap.. aleen sgt suka.. mcm meniarap tu pencapaian yg hebat wpn ibu tolong dia.. heheheh...

7 comments:

ratna said...

masya allah pehaaaaa.. tak tahan aku tgk.. ni kalau aku jumpa ni kena gigit ni..

gee ryder said...

aleen minum susu pe emy? tembam gile aku tgk

Emy said...

ratna, selain dr pipi, aku selalu cium peha dia.. pipi, hidung n telinga dia tak leh usik selalu.. dia marah!

gee, aku bagi minum susu anmum.. mula lahir dulu enfalac A+ tp sbb dia tak berak kerap kan aku tukar la anmum.. ngn anmum pn sama jek, malas nk tukar2 susu dah.. doc kata kalau 2 hari sekali tu OK lagi..

yatispeed said...

sangat comel...sangat tembam!!! geramnya aku ngan dia...hari tu dapat jumpa jap jer..

Yezzaaa19 said...

emy!..tembamnya!..nak jer aku gigit peha sikecik nih!...

NORAZAH BT PADIL said...

eeeeeeeeeee...... nasib baiklah anak org... kalo anak kucing, dh lame aku gooommmmooolllll ggggggooooommmmooolll sepuas2 ati aku... geram btul budak cinonet ni la!!!!

Y@ZeD@ said...

weh aku pose ni, tp tengokkan drumstik budak kecik ni, aku rase cam lapar lak! choiiiii la...

bak sini peha aleen aku gigit!